måndag 3 november 2008

När jag blir gammal.....

Idag skulle jag hämta bilen på en verkstad i Nacka där vi var tvugna att lämna bilen efter missöde vid däck bytning.
Jag tog med mig vovven och tog bussen till verkstaden, men bilen var inte klar!! Kanske i mitten på veckan!
Vad göra då? Nä inte åker man tillbaks hela vägen utan att ha gjort något.
Sagt och gjort Alice (vovven) och jag gick på långpromenad. Vi letade upp Nyckelviken som är ett naturreservat. Där gav vi oss ut i skogarna och gick längs med vattnet och tittade ut över Stockholm. Plötsligt hör vi steg bakom oss och förbi oss joggar en farbror iklädd finbyxor och träningsoveralls jacka med hantlar i händerna!!!
Han var säkert över 80!! Så pigg vill jag också vara vid den åldern kan man få beställa det tro??

4 kommentarer:

Anonym sa...

Självklart kan du beställa det.
Trodde du hade gjort det redan, joggingfantast och hundägare som du är.
Jag har definitivt beställt det men jag joggar inte utan går med mina tre voffar istället. Det duger det också.

Algot o Casper hälsar till syrran, Otto vill också vá mé på ett hörn.
Ha det bra.
Mia med alla voffarna

Löparfantasten sa...

Toppen!!
Vi har nu Algots och Alice bror här, Alfons! Mysigt värre!
I söndags åkte Cilla och Chira till deras granne efter en vecka hos oss!!Full rulle här m andra ord!
Förresten så klippte jag Alice helt själv för ngn vecka sen m maskin blev jätte bra. Är stolt som en tupp. Hälsa dina söta pojkar!!!!!!!!!!!
//Pernilla, Alice o Alfons

Pia sa...

Jasså,fler än vi som har biltrassel;-)

Härligt det låter med farbrorn som var så hurtig - JA så vill vi vara när vi blir gamla :-)

MarathonMia sa...

Vilken lustig syn - gubben alltså!