måndag 1 september 2008

Knät sköter sig

I förmiddags sprang vovven Alice och jag 4,8km i hyfsad fart. Fast det kändes att jag var i gymmet igår och körde hårt med benen.
Knät sköter sig och på lördag tänker jag starta i Stockholms halvmarathon. Det får gå som det går. I allra värsta fall så får jag väl kliva av.
Uppladdningen tävlingsdagen kommer väl inte att vara den bästa. Kl 13.00 ska vi på konfirmation, barnens kusin ska konfirmeras. Sen följer jag väl med på mottagningen efteråt men smiter sen därifrån. Får väl ta med mig en lämplig liten matsäck att äta.
Ser verkligen fram emot lördagen. Jag ÄLSKAR tävlingar och då pratar vi löptävlingar. Jag vill ha en eller gärna två tävlingar i månaden men det funkar ju inte direkt.
Efter Sthlms halvmara så är det tävlingen med stort T, SUM min ultra debut. Få se hur det går jag har inte sprungit i terräng som det var planerat att jag skulle göra i sommar men än är det ju lite tid kvar.

Gå in på Marathonmias sida och läs om distans, inte i meter utan då mer mentalt. Hon har verkligen lyckas beskriva något som jag klurat över.
Gå även in på Fredrikas blogg och läs om hennes äventyr med Armyfitness.

1 kommentar:

MarathonMia sa...

Ta det lugnt på lördag och känn efter hur knät känns. Se det som träning inför SUM... som jag själv är lite sugen på.

Lycka till!