fredag 8 augusti 2008

Imorgon lyfter vi

Imorgon flyger jag och yngsta dottern till Turkiet för en veckas sol, bad, diabetessnack, god mat, nya bekantskaper och förhoppningsvis något löppass i gryningen. Jag har varit med och arrangerat ett läger i Turkiet för barn och ungdomar med diabetes (jag sitter med i styrelsen i Storstockholms diabetesförening), planeringen har pågått under ett år och imorgon är det alltså äntligen dags, då lyfter planet med 17 förväntansfulla ungdomar med en förälder var, en sjuksköterska, en doktor och två "äldre" ungdomar med diabetes. Min dotter som ska med har diabetes sedan 9½ år tillbaks så därav mitt engagemang.
Ska bli så kul så nu ska här packas sommarkläder för fullt. Det får gärna regna i morgon då känns det ju ännu härligare att åka iväg.

Igår var jag med IF Linnèa och tränade. De skulle köra Södermalm runt i mördar tempo. Men eftersom jag var post Månkarbo i benen så tyckte jag det inte var någon bra idè och var beredd på att springa ensam. Men jag hade tur och fick sällskap av två trevliga tjejer som skulle ta det lugnt.
Det visade sig att det blev MYCKET lugnt har nog aldrig sprungit så långsamt någon gång, men det var antagligen bra för benen och kul att känna att jag hade mer att ge. Fick hålla igen lite. Vi hade det mycket trevligt och pratade löpning mest hela tiden. Klubben kommer att träna både tisdagar och torsdagar i fortsättningsvis, toppen för då kan jag vara med på torsdagarna. Så nu är det helt bestämt jag går med i klubben IF Linnèa känns häftigt att vid 39 års ålder gå med i en löparklubb.
nä hejtjolahopp ses om en vecka.

2 kommentarer:

Helena sa...

Men hallå där! Vad kul att se dig!!! Provar gärna ett snabbare tempo nästa gång, kul att du bestämde dig för att gå med! Hur trevligt som helst:D Ha en underbar resa nu, det är ni värda:D Helena

gullfot sa...

Hej Fantastiska! Ha det så underbart i Turkiet. Är själv tillbaka om två veckor, då ses vi och kan springa lugnt eller snabbare ihop :-)