söndag 24 februari 2008

Isigt och lerigt

Var ute på min andra runda denna vecka, har startat upp førsiktigt efter min førkylning. Ær nu i Norge dær av stavningen...........
Gav mig ut på en liten fem kilometers runda på en isig och lerig væg. Dær det var lerigt sjønk man ned før varje fotsteg man tog och dær det var isigt fick man parera før att inte ramla. På ett stælle klev jag igenom isen och iskallt vatten rann in i mina skor. Næsta runda blir på en ordentlig bilvæg i stællet æven om det ær jobbigt med bilarna.
Men det kænns så skønt att vara igång igen.
Vi kom fram sent i går kvæll och sov længe imorse. Efter en sen god frukost så åkte vi med bilen upp i skogen och gick en promenad i en isig men fin skog. Alice trivdes verkligen dær hon spran løs och fick søka køttbulls bitar som vi gømde.
Imorgon ska vi åka øver grænsen till Torsby och åka slalom, fast barnen åker snowboard.

2 kommentarer:

Unknown sa...

hej ! jag läsar din blogg , har en Harlekinpudel Baltazar , från Chira , nu 7,5 mdr 8 kg stor o ca 42 cm i mankhöjd, hur härlig som helst , tycker det är kul att läsa om hund o i ö allt annat du skriver.
Vilken sorts mat får Alice??
Han kan oxå busa när han skall köra inkallning , det kanske finns trix att få in dom??

Löparfantasten sa...

Hej vad kul att høra från dig, kul att du gillar min blogg. (vi ør fortfarande i Norge dær av stavningen.
Visst ær de mysiga de små busungarna.
Alice ær nu snart 1,5 månader væger 4,8kg och ær 33cm høg tror jag. Hon ær liten i maten dærfør ger jag henne Eukanubas mat før joggande och agility hundar. Det ær extra mkt fett i det. Baltazar verkar vara en ståtlig kille.
Idag gick inkallningen lite bættre. Fast jag hade med mig en køttbulle i nødfall.
Vart bor ni? Kunde kanske vara kul att ses?
Pernilla och Alice