måndag 4 februari 2008

Änligen

Änligen har jag varit ute på en löprunda. Åh jag hade nästan glömt bort hur härligt det är. Jag tog med mig Alice och hon skötte sig fint med hjälp av lite korv emellanåt.
Jag satte fast kopplet vid midjan så att jag hade armarna fria. Det var helt underbart att springa. Flåset kändes ok, solen sken över Årstaviken.
Det kändes nästan som om jag flög fram( fast i själva verket gick det långsamt, vilket det ofta gör när Alice är med ). Tyvärr började jag känna av mitt löparknä redan efter 5km, tråkigt tråkigt men jag har bara mig själv att skylla jag har fuskat med stretchingen de här två veckorna då jag inte har sprungit. Stretching är så förknippat med löpningen att jag har glömt bort att göra mina övningar varje dag. Vilket jag borde med tanke på att jag går minst en timme i sträck varje dag och slår man ihop de olika promenaderna blir det ju minst två timmars promenad per dag.
Ja ja jag får ta nya tag nu.
Förresten är det någon som vet hur mkt en hund måste tränas upp på att jogga innan den kan springa en mil och mer........
Alice är en mellan pudel fast på gränsen till dvärgpudel.
Vore tacksam för synpunkter om ngn hundkunning mänska läser detta