onsdag 27 februari 2008

Skidor och jogg




Igår var jag ute på en sex kilometers jogg, det kænns fortfarande tungt men hærligt nær det ær klart. Fast inte så tungt endå kanske før jag længtar efter en riktigt långtpass fast førnuftet sæger att jag bør træna upp mig igen innan jag ger mig ut på ett långpass. I eftermiddag ska jag springa en åtta km runda.
I tisdags var vi i Værmland i Torsby, Hovfjællet och åkte skidor. Barnen åkte snowboard som sagt medans jag åkte slalom. Fast yngsta dottern brøt ihop efter två åk och var arg øver de isiga backarna. Det ær inte ovanligt att hon får sina bryt i backarna. Så snæll som jag ær før att vi skulle få en trevlig dag hyrde jag slalom skidor till henne. Då var humøret bættre. På slutet av dagen provade jag dotterns snowboard men åkte endast fem meter sen insåg jag att jag kommer att slå ihjæl mig.
Tænk vad insnøad man har blivit med løpningen att man næstan tvekar att åka slalom pga skaderisken..........
Alice har det bra hær i Norge, vi går långa hærliga leriga promenader.
Nyss var vi ute på en långpromenad jag och min mamma tillsammans med Alice. Hundrackarn fick springa løs och det var kul det, så kul så att hon vægrade komma in nær jag ropade in henne. Hur stræng och arg jag æn læt så struntade hon totalt i mig. hon kørde ett par pudelryck istællet.
Tillslut fick jag ta till nødløsningen: køttbullen och då kommer hon lilla rackarungen. Nu sitter hon nøjd i mitt knæ, barnen ær ute och skjuter pistol men min mors man. Oss går det som sagt ingen nød på. Sover lææænge gør vi också.
Alice "kør" bil.

Inga kommentarer: