tisdag 19 februari 2008

Modig matte

För en stund sen när Alice och jag var ute på en härlig långpromenad i vår? vädret så kom det en farbror med en STOR Grand danois (stavas det så). En 70kilo tung och hög som bara den hund. Hunden slet sig och kom rusande mot oss, Alice ställde sig bakom mig och jag gjorde mig så stor som jag kan (160cm är inte mkt att skryta med) och sa ett mkt strängt NEJ! Vilket gjorde att hunden tvärstannade framför mig och inväntade sin husse. Oj vad stolt jag var över mig själv sen, jag som alltid varit så rädd för stora hundar. Nu var denna jätte till hund en mkt snäll sådan men ändå. Varför skaffar sig äldre farbröder sig hundar som är för starka, de är visst lite kända i området. Ngn kilometer efter detta kommer det en hel hög med lösa hundar på en gång: en dobberman bla jag gör om samma procedur och det funkar. Tror att Alice på detta sätt känner att hon kan lita på mig och att hon inte behöver vara så rädd för stora hundar.
Nä nu måste jag åka till stan med yngsta dottern och göra av med en massa pengar på skidkläder.