tisdag 11 mars 2008

Lång promenad men ingen löpning

Långpromenaden på Djurgården var härlig fast lite kallt och blåsigt.
Alice trivdes men blev lite avis när jag pratade med F som är 9 månader gammal.
Alice har börjat skälla när hon ser andra hundar, framför allt små hundar. Det tycker jag är jobbigt. Sen skällde hon när vi fikade och hon inget fick, visst det var ju orättvist men måste man skälla för det. Såklart man måste hur ska man annars visa sitt missnöje.........
Ikväll var vi och lånade en takbox och skidor inför Sälen resan, vi var hemma efter 21:00 och det känndes för sent att ge sig ut själv vid halv tio och springa. Jag är lite harig. Så istället gick jag in på Tempo och handlade massa godis, sen mös jag och äldsta dottern i soffan framför en serie och mumsade godis. Måste ju skämma bort henne lite när lill syrran är borta.
Idag fick jag ett samtal från en av sjuksystrarna på yngsta dotterns läger att hon har försökt flyga med Snowboarden och landat på armen. De fick lov att åka och röntga den, tack och lov så var den hel annars hade ju hennes Sälen resa varit förstörd. Dottern låter hel nöjd och hon lär sig mkt om sin diabetes och har vi tur så får hon ngn ny kompis där.
Nä nu börjar det bli dags för att hoppa i lopplådan.
Förresten är det ngn som vet om man kan ge sig ut på en jogging runda efter att man har lämnat blod eller dagen efter?

Inga kommentarer: