söndag 2 mars 2008

På banan igen.

Sitter här framför datorn lätt illamående efter att ha slängt i mig för mkt mat, men lycklig!!!
Varför då kan man undra? Jo jag har varit ute på mitt första lånpass på lääänge. Det blev drygt 20km på 2tim och 09 minuter!!
Och det bästa av allt jag hade så trevligt sällskap av M som hittade mig på jogg.se, tänk vad mycket lättare det går när man har sällskap!!
Vi började med att springa runt Årstaviken och sen runt Södermalm. Sen kom vi via Danvikstull över till Södra hammarby hamnen och där var det så fint med lampor längs kajen. Sen var vi tillbaks vid Årstaviken på Årsta sidan som inte är upplyst och det var mysigt att springa i mörkret. Jag hade mannens pannlampa på mig men den var väl inte världens starkaste, duger nog bäst som lampa i sängen........
Det var förvånansvärt många som sprang och gick i mörkret.
Mitt knä gör lite ont men det är nog bra tills imorgon.

I helgen var vi hos svärfar och firade hans 80 års dag, god mat och mkt gäster. Allt avlöpte bra och svärfar som är lätt rörd fällde ett par tårar vid present öppningen.
Nä nu ska jag med gott samvete njuta av soffan och tvn.
Imorgon ska här städas lite och så blir det första besöket på gymmet på mkt länge.
Som sagt jag är på banan igen.

Inga kommentarer: