onsdag 5 mars 2008

Nöjd

Nu sitter jag här nöjd över kvällens löppass med Mimmi. Det blev ca 14km, Årstaviken och Reimersholme. Gud så vackert Stockholm är om kvällen. Årtaviken i mörker med pannlampa, månen och stadens ljus som ljuskälla är så mysigt. Likaså Reimersholme. Passet var dock tungt för min del men Mimmi verkade så pigg så. Kanske har jag fyllt på med för lite dricka under dagen, jag måste bli bättre på det. Men så tar det nog längre tid än jag trodde att komma tillbaks i samma form som innan eländes förkylningen. Jag hoppas få till ett litet kort pass på sex km imorgon eller på fredag med Alice och sen på lördag ett två mila pass med Mimmi! Vi får hoppas att det går vägen. Det är så himla kul att ha fått en löpar kompis, det går så mkt lättare när man är två. Som ikväll, utan Mimmi så hade det långsamma passet gått ännu långsammare.
Nä nu ska här duschas varmt, så jag inte blir förkyld för dum som jag var åkte jag direkt efter passet i joggingkläderna till äldsta dotterns fotbolls match och stod där i blöta svettiga kläder och frös så tänderna skakade. Nästan som att be om en förkylning.

Inga kommentarer: