torsdag 27 mars 2008

långpass

Idag sprang jag och Mimmi veckans långpass. Uppladdningen var sådär, dålig/lite sömn för min del och illa mående för Mimmis del. Men sånt stoppar inte löpargalningar eller hur? Vi sprang i strålande solsken och ett Stockholm som visade sig från sin bästa sida. Passet gick från Årsta-Södermalm-Stadsgården-Slussen-Kungsholmen-Alvik-Essingen-Gröndal-Liljeholmen och hem allt som allt blev det 24km. Vi var båda ganska tunga i benen och fick känningar i knäna. Så vi var nöjda med vårt lopp även om tiden kanske inte var den bästa i vilket fall för Mimmi som är mkt snabbare än vad jag är.
Efter förra långpasset mådde jag illa efter någon timme efter avslutat pass då åt jag middag direkt efter hemkomsten. Denna gång drack jag duktigt under passet och hade med mig lite x-tra energi. Men åt inte ngn middag när jag kom hem, började må illa efter att jag duschat, rejält illa. Mannen åkte på att laga mat och jag provade att äta vilket gick bra. Nu mår jag bättre men är fortfarande lite illamående. Jag vet inte riktigt vad detta beror på har ni några idèer? Kanske att jag dricker för lite före passet.

Ja Sälen resan, jag har inte kommit så långt skrivandet om den resan. Men jag kan ju sammanfatta lite. Vi hade det alltså toppen, slalom i olika område: Hundfjället, Tandådalen, Lindvallen och Högfjället. Förr om åren var vi kvar i backarna tills liftarna stängde vid 16:30, nu var barnen nöjda vid 14:30 tiden. Men inte jag, men vad gör man inte för barnen det var bara att åka hem. Men så kom jag på att jag kan ju ersätta löpningen med längdskidor. Vilken hit, det var ur hälrligt men svårt. Det var med dödsförakt jag åkte ned för backar, en gång hamnade jag i en snödriva. Fick kämpa hårt i uppförsbackarna, jag åkte i ovallade skidor och förstora pjäxor. Men jag fick ihop över tre mil i spåret. Så nu saknar jag längdåkningen.
På kvällarna mös vi i stugan och två kvällar åt vi på restaurant.

Imorgon ska jag jobba dag på det stora sjukhuset sen på natten jobb på mitt vanliga jobb.
Nu ska jag snart hämta äldsta dottern från hennes träning.

Inga kommentarer: