söndag 4 maj 2008

Långpass med Mimmi

3 mil i sol! Kan det bli bättre. Mimmi sprang längre än hon någonsin sprungit, en applåd och fanfar!!!
Vi sprang förbi skogskyrkogården, Skarpnäck och såsmåningom var vi i det fina området Flaten. Sen hägrade Hellas de sista fem kilometrarna dit var backiga. Men vi kämpade på. Det var mycket varierat underlag och natur. Fåglarna kvittrade och sjöarna glänste. Sista milen var ganska tuff från Hellas och hem via Hammarby sjöstad där vi var tvugna att se lite pigga ut då det var så mkt söndagsflanörer där. Vet inte hur vi lyckades med det. Sista biten längs Årsta viken, Årsta sidan var tuff och vi gick uppför ett par backar. På slutet fick Mimmi vittring på hemmet och ökade takten och jag fick kämpa på för att hänga med. Utanför henne sa vi hej då och jag fortsatte kämpa min sista km innan jag nöjd och slut var hemma. Passet gick hyffsat snabbt 6.14 tempo, hade jag sprungit ensam är jag helt säker på att det gått långsammare. Tack Mimmi för draghjälpen. Jag SKA bli snabbare, måste jobba med den mentala delen tror jag för jag borde orka det.
Nu ska jag gå ut på en promenad och handla sen blir det picknick med Mimmi och hennes lilla dotter. Gissar att vi får lägga band på oss och inte prata löpning hela tiden då får väl resten av gänget spader.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Adressen till kenneln som visar hur du klipper pudel är:
www.pudlarna.com
Ha det bra
Mia

Löparfantasten sa...

Tack för tipset, ska spana in sidan.
Sköt om er.
Pernilla