torsdag 29 maj 2008

nattvak

Sitter uppe i väntan på att Hs blodsocker ska sjunka. Har gett extra insulin två gånger så det borde vara på väg ner nu.
Så kan det vara i en diabetesmammas vardag ibland. Fast tungt känns det nu då jag borde sova. Jobbade natten som var och sov endast tre timmar idag på dagen. Vaknade svettig av att ha i mina drömmar jagat en keps inför dagen M. Drömde att jag en timme före start rusade in på Stadium för att köpa en keps, men som det brukar vara i drömmarna så var affären mega stor och löpar kläder lös med sin frånvaro och starten närmade sig. Det är nog bäst att jag kollar efter en keps imorgon så det är gjort. Nu börjar det kännas att dagen M närmar sig det är inte mycket annat som existerar i mitt huvud just nu.
Det var meningen att jag skulle springa en kort runda igår men det han jag ej. Idag blev det inte heller av men som tur var så har jag Alice så vi tog en sex km lång promenad. Det gör nog också gott. Imorgon SKA jag springa så det så.
Kolhydrat laddningen har börjat, tömmningen havererade rejält då jag jobbade natt och blev så frukost sugen kl fem och kunde inte tänka mig att bara äta fett och proteiner.
Det är kul att läsa andras bloggar nu då känner man sig inte ensam i dårskapen....

2 kommentarer:

gullfot sa...

Stackars H! Hoppas det ordnade sig sen. Hoppas också att du får tag i en fin löparkeps :-)

Ses kanske på lördag, med lite tur!

Löparfantasten sa...

Jo tack det ordnade sig. Så vid 01.00 gick jag och la mig, fast jag ställde klockan på 02.00 och tog ett nytt blodprov och då var allt ok så sen sov jag dubbelvikt i soffan bredvid H som av ngn anledning sov i den andra soffan (en större).
Hur mår du? Ja med lite tur ses vi. Jag kommer att ha svarta korta tights och en ljusblå t-shirt. En keps som jag ska köpa idag förhoppningsvis, fast den har jag bara på mig om det är varmt för jag gillar inte keps egentligen. Just nu tvekar jag om jag ska handla den idag eller ha is i magen och se om de säljer ngn billig keps på plats imorgon när jag hämtar nummerlappen....
Må väl och se till att vara frisk till på lördag.