torsdag 10 juli 2008

IF LINNEA

Ikväll tog jag mod till mig och cyklade till Zinkensdams Ip för att träna med If Linneas löparklubb.

Och det har jag inte ångrat. Det var kul att träffa lite nya människor alla med löpning som intresse och alla var väldigt trevliga och välkomnande. Back intervaller stod på schemat. Perfekt för mig som verkligen behöver bli puschad för att få ändan ur vagnen när det gäller intervaller. Inte min favorit syssla direkt. Jag var också lite orolig för vad mitt knä skulle säga och hade planerat att ta det lite lugnt.

Som uppvärmning sprang vi 4,58 km längs Ringvägen ned mot Eriksdahlsbadet och sen längs Årstaviken fram till en lagom brant backe. Marathonmia berättade medans vi sprang i ett ganska så högt tempo för att vara mig, att vanligtvis så brukade det vara tre grupper en snabb, en mellan och en långsam grupp men idag var bara snabba och mellan gruppen där.....
Så gick det för mig som skulle ta det lugnt. Det tog oss ungefär 24.40 minuter att springa de 4,58km tempot var 5,23 detta enligt Mias klocka och hon låg ngn meter före mig....
Så det tempot var högre än mitt vanliga tempo. Men knät kändes helt okej.

Nu skulle vi springa intervaller, jag bestämde mig för att ta det mkt lugnt och mer eller mindre bara springa uppför dom inte ruscha. Första omgången gav sig knät lite till känna och jag gick resten av backen och bestämde mig för att gå i backen. Men det klarade jag ju inte så jag sprang sen sex gånger uppför backen. Det gick väl inte särskilt snabbt, men det gick och knät gjorde inte ont. Sista gången sprang jag bredvik J och då blev det fart!! Kul.

Sen skulle vi springa tillbaks mot Zinken trodde jag men ack så fel jag hade. Vi skulle avrunda med en tre kilometers runda förbi Reymers en bit på Södermälarstrand och sen upp mot Münchenbryggeriet. Det var tungt men det gick tack vare trevligt sällskap.
När vi nådde Zinken hade vi sprungit 10km och oj vad jag svettades.
Detta kommer jag defintivt göra om helst redan nästa torsdag.
Tack alla If Linneaner för en mkt trevlig träning.

1 kommentar:

Annika A sa...

Kul att du kom ner! Jag missade din kommentar hos mig helt. Själv tänker jag vila mina ben under semestern och börja om mitt löparbygge inför hösten. Jag kände nämligen av benen igen i onsdags. Trist.