lördag 5 juli 2008

Äntligen

Imorgon är det äntligen dags för Hornstull-Järna 54 km träningspass med Fredrika och tydligen är det hela 20 underbara härliga löpare som har anmält att dom kommer. Sen kan det ju hända att det dyker upp några som inte har anmält sig.
Tänk er att tillbringa en hel dag med likasinnade galningar ( galning är vad min släkt och familj kallar mig). Imorgon kväll kan jag om byxorna håller kalla mig Ultralöpare (är man ultralöpare även om man tar lite matpauser??), då har jag nått en bit på väg mot min dröm om att kunna titulera mig ultralöpare.
det är så kul att min löpning engagerar folk i min omgivning. min mans barndoms kompis ringde honom igår och berättade att han hade kollat upp min tid på sthlms marathon och var imponerad.
kul. min pappa som tycker jag är mega galen hade pratat med någon löpar kunning bekant som hade tipsat mig om att gå med i en klubb för att träna rätt och få tips om mat som är bra vid löpning.
jag funderar på att smyga ned till if linneas träning på torsdag.
min pappas fru som inte alls är sportig har överraskat mig med att visa ett ganska stort intresse för min löpning och hade pratat med sin frisör om mig. frisören hade visst en hel hoper med marathon bakom sig.

men allra roligast är de man lyckats inspirera till att börja röra på sig. det lever man länge på.
som ni ser så skippar jag stora bokstäver för datorn har fått knäppjuck och vägrar skriva sådana.
nu har jag varit och handlat sportdryck, marsipan, nötkräm för morgondagen.
önskar att mimmi hade varit hemma och kunnat vara med men hon behagar vara i usa och springa på härliga stränder hon.
nä nu ska laddas med städning

Inga kommentarer: