onsdag 2 juli 2008

Lever fortfarande

Nä jag har inte gott i ide eller så bara inte haft inspiration att skriva.
Löpningen tickar på. Fick inte ihop lika många mil som i april och maj. Men det är ju inte så konstigt eftersom jag sprang olika lopp då. Men jag är nöjd med mina 105 km.
På söndag ska jag springa ultraträningspasset Hornstull-Järna med Ultraschmultra och gänget. Mitt första steg mot att bli en ultralöpare. Det ska bli 52 härliga kilometrar.
Just nu kompleterar jag löpningen med ute gympa med friskis och svettis på vårt fält precis utanför oss. Perfekt komplement till löpningen.

En sak som jag har tänkt på är att det är bra att ha på sig Sthlms marathon finisher t-shirten när man gympar eller springer. För den förplikigar. Då kan man inte springa för långsamt eller slö gympa. Man får ta i och visa att man är värd tröjan. En bra morot för mig.

Mina planer för sommarens löpning är att eventuellt beroende på familjens planer springa Månkarbo marathon. Ett helt nystartat marathon.
Sen blir det Sthlms halvmarathon och sen i oktober blir min ultradebut i tävlingsformat: Sörmlands ultramarathon.
Men först ska snart här semestras. Två jobb veckor sen sexveckors semester....

Vi har för tillfället två hundar här hemma, vi är hundvakt åt Alice bror. Mkt kul de busar och springer runt på fältet som om de vore tokiga. Bilder kommer hoppas jag.
Alfons har varit här en vecka och stannar ytterligare en vecka.

På fredag hämtar vi lillsyrran på Centralen, då får vi hem henne från Düsseldorf, ska bli helt underbart att ha henne nära igen. Så länge det varar....

2 kommentarer:

gullfot sa...

Vi ses på söndag - det skall bli så himla kul att få knäcka maradistansen!! Förresten blir det 54 km inte 52, nu när allt är kontrollsprunget och korrigerat... har uppdaterat kartorna och all info http://beta.mapmyrun.com/event/sweden/stockholm/264069201712

KRAM! SES!

Löparfantasten sa...

Toppen det är ju ännu bättre med 54km. Längtar till på söndag!!!
Vad duktig du är, vilket jobb du lagt ned!Ses på söndag pigga och laddade till tänderna.
Kram