tisdag 22 juli 2008

Spontan jogg

Dagen har varit fylld av förberedelser inför morgondagens avfärd mot Varberg.
Men jag och dottern lyckades få tid att gå ned på fältet och vara med på Friskis&Svettis utegympa. Det var ett riktigt kul pass. Med en del core övningar.
Men hur skulle jag hinna klämma in löpningen. Måste jag springa idag, det skulle bli fjärde dagen i rad???
Men jag planerade för löpning. Efter gympan åt vi och sen satte jag på mig jeans shorts i stället för tightsen men resten av tränings kläderna behöll jag på. Gick ut på en långpromenad med Alice och när vi gick så tänkte jag på att det kommer att bli för stressigt för att hinna med ett bra löppass och kanske till och med att det skulle vara nyttigt med en vilodag.
Men jag ville ju. Så sagt och gjort jag satte igång att springa i jeansshorts. Alice sprang på bra och jag kände mig så pigg. Men Alice ville inte springa dit jag ville riktigt så det blev en liten kortis på 3km i 5,20 tempo.
Imorgon lär det inte bli någon springning men på torsdag så ska jag förhoppningsvis springa längs med havet i Varberg.

Inga kommentarer: