måndag 21 juli 2008

Min dumma nöt

Jag min dumma nöt glömde att ta med mig astma sprayen på löppasset idag. Så efter fem km fick jag svårt att andas och fick avbryta löprundan.
Inhalerade innan rundan men hade tydligen behövt mer.
Från och med nu ska ALLTID sprayen med.
Fast rundan började trevligt. Jag och dottern skulle ut och springa, det var tänkt att vi skulle springa till idrottsplatsen och köra intervaller. Men när vi kom dit så var det en hel del friidrottsungdomar där och jag kände mig inte allt för sugen på att köra intervaller med dom som publik.....
Så vi sprang på bara, trevligt så länge det varade. Dottern sprang graciöst och snabbt som en gasell och gamla mamma låg 100 meter bakom tillslut. Grrrrr.

Vi har haft främmande från Göteborg så idag har vi turistat. Varit på guidad visning i Riksdagshuset, riktigt intressant faktiskt.
Ätit en god lunch i Gamla stan, tittat på trånga gränder óch som avslutning Vasa museet. Det var riktigt kul och trevligt att turista lite i sin egen stad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra vecka med 50 km sprungna!
Läxa upp dottern och hota med utegångsförbud eller nåt om hon fortsätter och kuta i från morsan..
;-)

Dags att trappa ned i träningen nu inför maran? Eller tar du det som ett långpass?

/Jerry

Löparfantasten sa...

JERRY: Utegångs förbud..det ska jag komma ihåg. Kan vara bra att ta till inte bussigt att springa ifrån sin lilla mamma..
Ja jag var nöjd med de 50km men förra veckans ca 25km var jag inte vidare nöjd med, men så blir det när man är bortrest.
Jo jag lär vila mig iform men inte helt om allt går som jag vill blir det en sen kvällsjogg ikväll och en tidig jogg imorgon. Eventuellt en liten kortis på torsdag.
Hoppas allt är bra med dig.
Kram