söndag 20 januari 2008

Alice i regnkläder

Här är en bild på Alice i sin regnoverall, den är inte så poppis men väldigt praktisk i vilket fall för matte...................
Men den behövdes ju inte idag då solen sken och man nästan fick vår känslor.
Imorse ringde väckarklockan kl 07:30, det krävdes stor viljestyrka att svinga benen över sängkanten och gå upp. Lyssnade efter blåsten, nej det har mojnat, då kan jag inte skylla på det. Har jag ont i halsen? Nej inte det heller så det var bara att gå upp och dra på sig löparkläderna, slänga i sig en liten tallrik fil och ge sig ut på det planerade långpasset.
När jag väl kom ut så var det härligt. Sprang ner mot Årstaviken och sprang mot skanstullsbron och över den till andra sidan av Årstaviken sprang och njöt av väder och fin natur. Lite tung i benen var jag, men det försökte jag att inte låtsas om. Sprang över Liljeholmsbron och till sjön Trekanten, sprang längs med den och sen till Vinterviken. Det är så härligt att komma till lite mer öppet vatten. Sprang sen mot Aspudden och därefter tillbaka till sjön Trekanten. Sen tog jag södertälje vägens maffiga sega uppförs backe. När jag väl var hemma så hade jag sprungit 16,5 km. Härligt.
Ännu härligare var frukosten som sen serverades. Inget smakar så gott som frukost efter ett långpass.
Efter dusch så gick jag och mannen på en långpromenad med Alice.
Sen på eftermiddagen så var det fotbollsträning med Yngsta dottern och hennes lag. De gör verkligen framsteg och har en härlig träningsglädje.
Nu håller jag på och laddar ned en ljudbok i mobilen sen blir det en kopp te i soffan och vill det sig illa så blir det lite fil och müsli också. Jag vet ju att man inte ska äta så här sent, men vad göra när man är hungrig. Några försla?