fredag 25 januari 2008

kontakt

Tänk vad små barn har lätt för att ta kontakt med varandra. På tvär banan idag på väghem från en liten utflykt med Alice, så satt det två små fickor i tio månaders åldern cirka i sina respektive vagnar. De började titta på varandra, räckte ut händerna mot varandra och log och skrattade. Tänk om vi kunde göra så när vi ser någon som ser trevlig ut. Det skulle se ut det. Kanske fick vi en hel del nya vänner då eller så skulle vi idiotförklaras.
Alice och jag gick runt sjön Trekanten idag och som tur var mötte vi inga joggare för jag mår ännu sämre av att se andra springa när jag inte ska.
Kanske jag kör ett lättare pass imorgon om jag inte sover bort hela dagen, då jag ska jobba inatt. Ikväll ska jag iväg med äldsta dottern på fotbollsturnering, sen blir det direkt därifrån till jobbet.