fredag 11 januari 2008

Tunga ben

Idag skulle jag springa 8km. Lämnade lägenheten strax före 08.00 då det fortfarande var halvmörkt. Ju längre jag kom längs Årsta viken desto ljusare och vackrare blev det. Men mina ben kändes som timmerstockar, det var så jobbigt och rundan tog super lång tid. Antagligen ligger gårdagens gympass bakom de trötta benen. Men jag tog mig runt och det är ju det viktigaste. Nu sitter jag här med ömmande lår.
Efter dusch och en god frukost bar det iväg igen nu med Alice på promenad ovanför Årsta viken. Det var så härligt ute kändes nästan som vår i luften. Alice var så duktig och lydig hon fick gå en hel del okopplad. Vi var ute i över en timme. Senare på dagen åkte jag iväg till ett av Stockholms stora sjukhus och jobbade på mitt trevliga x-tra jobb.
Imorgon ska jag till gymmet och köra ett pass och antingen före eller efter så ska jag på en riktig långpromenad med Alice.
Att jag tränar på gym är för att jag inte ska skada mig av löpningen. Nu känner jag mig tveksam till att springa sex km på lördag med tanke på dagens tunga ben och morgondagens gym träning, det kanske är bäst att låta benen vila till söndags långpass. Fast det kan bli svårt att låta bli att springa på lördag.
Imorgon kväll så ska 13-åringen till Elverket på disco för första gången känner mig lite nervös men man måste ju våga släppa iväg de små liven.
Nä nu måste jag hoppa i lopplådan där en snarkande man och en sovande hund väntar.

4 kommentarer:

Puma sa...

Ja att springa med tunga just-tränade-på-gymmetben är ingen hit. Det kan vara riktigt tungt! Men du gjorde det i alla fall, ja sprang alltså. Bra jobbat!! :-)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Elverket är ingen höjdare, kan inte rekommendera ditt barn att vara där. Sjuka könsroller och en massa sexism. På riktigt.

Löparfantasten sa...

Det blev bara detta besöket för dottern på Elverket för jag har fått höra så mkt negativt om Elverket. Så hon får inte gå dit något mer.