lördag 12 januari 2008

Lite ågren........

Har lite ågren över att jag inte sprang idag men inser samtidigt att vilan behövs för att morgondagens pass på 16km ska bli bra. Ska ladda med godis och filmen Analysera mera på TVn.
Vi var på ett FULLT IKEA, jag trodde att folk var panka så här efter jul men kanske det är som ena dottern sa, folk har fått julklapps pengar.
Vårt besök som jag faktiskt såg fram emot förstördes av två barn med dåligt humör, så efter att de hittat det de skulle ha en spegel respektive garderob så tyckte de att det var dags att åka hem. Det tyckte inte mannen och jag så vi satte dom på cafèt med en tjuga i handen, det räckte till läsk till ena dottern och en tårtbit till andra. Sen gick jag och mannen runt och fick inspiration. Tänk om man hade en massa pengar vad fint man hade fått då. Det enda vi köpte var sex hundbajspåse rullar, lampor och en teflon kastrull för gröt lagning.
Nu har vi gladare barn efter en super god middag tillagad av min man medans jag och Alice tog en härlig kvällspromenad.
Nu håller jag på att försöka överföra en ljudbok till min mobil så att man har lite att lyssna på imorgon på långpasset. Ska upp kl 07.00 imorgon för att hinna äta frukost innan jag beger mig ut kl 08.00 för att springa.