torsdag 17 januari 2008

Alice jogging strejk

Idag var det tänkt att jag skulle ut på ett lätt kortdistans pass med Alice efter det att jag vaknat på eftermiddagen. Innan vi skulle ut och springa så var Alice ute på fältet med ena dottern och hennes kompisar. Sen när vi skulle springa så gick det i en kilometer sen strejkade Alice. Vi måste ha sett ganska roliga ut när hon tvärstannade och jag med sträng röst sa åt henne att fortsätta. Men hon bara blängde på mig. så det gick inte att fortsätta. Men hem gick det att springa minsann................
Lämnade av henne hemma och slutförde rundan i en inte allt för imponerade fart. Kan ibland tycka att det är svårt att kombinera styrketräningen med min löpning. För jag känner mig ofta tung i benen både på gymet och när jag springer. Men man kanske vänjer sig.
Imorgon bär det av till gymmet igen och på lördag ska jag vila.