söndag 13 januari 2008

Ännu mera ågren

I natt vaknade jag av att det var full storm ute, när man bor på 12 våningen som vi så tror man att fönsterrutorna ska gå sönder.
Klockan sju ringde väckarklockan och det var egentligen dags att gå upp och äta en lätt frukost före långpasset. Men stormen hade inte avstannat kl 07.00 så jag vände mig om och sov vidare. Sen var jag tvungen att åka till IKEA och köra hem garderoben som yngsta dottern sett ut igår. Efter det gick äldsta dottern och jag och fikade. Efter det bar det av till djurgården och Cirkus. Där såg vi dansgruppen Riverdance, dottern fick det av oss i födelsedagspresent. Oj så bra de va. Det går ej att beskriva, tänk vilken kondis och vighet dansarna hade. Ett fullsatt Cirkus och en härlig stämning.
När vi kom hem så var det meningen att jag skulle bege mig ut på ett försenat långpass. Benen kändes pigga och allt flöt på förutom att jag kände lite dåligt samvete för att ha avvikit från söndagsmiddagen här hemma. Det dåliga samvetet tog över och långpasset förvandlades till ett kortpass på 6km. Där av ågrenet. Men men världen går ju inte under för det. Tar igen det imorgon med ett extra pass med Alice.
Förresten så lyssnade jag till ljudboken en Wallander bok, medans jag sprang, det var en hit. Längtar redan till nästa gång..............