lördag 12 januari 2008

Insulinbrist och lösa hundar

Ute är det grått och duggregnar. Jag var ute med Alice på Årsta fältet och lekte. Då kom det tre lösa stora hundar springande emot oss. Jag blir så arg varför kan inte ägarna koppla hundarna om de inte kan kalla in dom? Fast i det här fallet tror jag inte att ägarna ville kalla in hundarna. Alice som är rädd för stora hundar blir så orolig så hon gnyr och ibland skriker hjärtskärande när det uppstår sådana här situationer. Hon kommer ju aldrig sluta att vara rädd för stora hundar när det blir så här.
Hade de varit kopplade och jag hade fått hälsa på dem först så hade det gått så mycket bättre.

Imorse fick jag kasta mig i bilen och hämta dottern som sov över hos en kompis efter gårdagens tydligen mycket lyckade disco. Hennes insulin i hennes insulin pump hade tagit slut. Yngsta dottern har sedan många år diabetes. Så hon mådde rejält dåligt. Men efter mycket insulin och sömn så mår hon nu bättre.
Nu bär det snart av till IKEA.