torsdag 17 april 2008

17km i sol

Idag har jag varit ute mkt i det underbara vädret. Morgonen började inte fullt lika kul-tvättstugan. Men när det var klart så gick Alice och jag en långpromenad. Vi var ute i drygt två timmar. Ungefär åtta km gick vi, Årsta viken badade i sol.
Alice träffade sin kompis Alice en storpudel som är så söt. Alice och Alice var lösa och skötte sig riktgt bra. Igår sa jag att Alice aldrig mer ska få gå lös eftersom jag inte fick in henne när vi var i Årstaskogen. Det tog mig över en timme och hon kom först när min snälla dotter kom med leverpastej!!!!!!!!!!!!!!Grrr.
Men idag gick det bra.
När vi kom hem så bytte jag om till löparkläder,idag invigde jag mina korta tights. Det var vår känsla vill jag lova.
Hade inte riktigt bestämt mig för hur långt jag skulle springa, började med att springa till Södersjukhuset där jag tog ett snabbt stopp för att återlämna en insulin pump. Sen sprang jag ned till Årsta viken igen. Det blev ett litet långpass, Reimersholme runt och sen Långholmen runt och hem igen drygt 17km blev det. Ett härligt pass som dock gick långsamt. 7,00 fart. Kändes inte så långsamt så jag blev lite besviken. Men vad gör det om hundra år?
När jag passerade Hornstull såg jag att de hade en löparaffär där tror den hette Löparkliniken. Svettig och dan slank jag in där för att fråga lite om min fot som gör ont ibland. De var mkt trevliga och föreslog en sula. Han jag pratade med sa att det ser ut som om det snart är dags att köpa nya skor och att det kanske då är läge att klistra in ett ilägg. Jag sa att skorna endast är ett halvår gamla. Han blev förvånad tyckte att de såg välanvända ut. Det tar jag som en komplimang!!!!!!!!!!!!!!!
Sista biten hem, de sista 4km kändes nästan lättast och jag inbillar mig att det gick lite fortare också.
Imorgon är planen att gå upp 05:30 och ge mig ut på en morgonjogg.
Gäsp

Inga kommentarer: