måndag 28 april 2008

Morgonjogg och hundklipp

Imorse när barnen hade gått satte jag på ett vanligt plåster på stortån där blåsan uppträder. Snörde på mig skorna och gav mig ut på en härlig morgonjogg längs Årsta viken. En underbar morgon. Träffade Mimmi som hade lämnat sin dotter på dagis och skulle cykla till jobbet. Mycket trevligt att träffa henne jag hoppas att vi får till ett långpass i helgen.
Dagens pass blev 11km. Nu funderar jag på att göra om det imorgon men jag har lite olika valmöjliheter för morgon dagen.
De är nr 1: Vila inför ett längre pass på onsdag.
Nr 2. träna på gym vilket jag inte gjort på MYCKET länge
Nr3. Ett morgon pass på 11km
Nr 4. Springa intervaller på Enskede Ip som jag så länge snackat om.
Vi får se vad det blir.

Idag var Alice och klippte sig hon blev så fin. Här kommer före och efter kort:

Alice före klippningen

Alice efter klippningen


Härlig kvällspromenad i nya "frillan"

Alice "vattnar" gräsmattan

Trädet är så fint synd att mobil
kameran är så kass





4 kommentarer:

Anonym sa...

Lurvmaja, vad fin hon blev.
Algot och hon är bra lika.
Klipper du själv eller lämnar du bort?
Jag klipper mina själv och det är också dax nu. Sonens kompis tyckte han blivit fet, men det är ju bara päls.
Jogga lugnt.
Mia o voffarna

Löparfantasten sa...

Hej!
Ja visst blev hon fin. Nä jag klipper inte själv men har tänkt att lära mig. Fast först måste jag spara ihop till en klippmaskin. Vad har du för märke? Har du lärt dig själv? Går det bra,bråkar pojkarna när du ska klippa?

Känner igen det där med pälsen, Alice har ju alltid varit tunn men det syns inte när hon är som du sa en lurvmaja. Då säger folk nu har hon äntligen lagt på sig lite, sen när hon är klippt så tar de tillbaka det. Fast nu stämde det faktiskt hon ser inte alls lika tanig ut längre. Verkar som om att valp foder blandat med vanligt gör susen.
Måste gå in på Helen´s hemsida och kolla in Algot. Nu har jag gjort det. Åh så söt han är fast han ser väl helt annorlunda ut nu gissar jag. Såg bara ett valp kort.
Casper är ju också helt underbar.
Pernilla och Alice

Anonym sa...

Hej, jag har en Oster A5. Jag tycker den är bra. Jag har lärt mig klippa själv, men det finns böcker att köpa om klippning. Du kan också gå in på Youtube och söka på poodlegrooming så kommer det upp en massa filmer på klippning.Det finns också en privat pudelhemsida som visar hur man klipper. Ska fundera på vad dom heter så återkommer jag om det.
Du kan hälla raps eller majsolja på maten så får hon i sig mer fett. Min Sigge fick alltid det just för att han var så tunn. Då får dom också smörjning när dom ska bajsa.Någon matsked räcker. Annars finns det Vom -spray att köpa i större hundbutiker. Kasta ut maten under promenaden och låt henne ta en paus och äta. Skaffa en aktiveringskula så hon får jobba för maten. Sprid ut maten i lägenheten så hon får söka. Både jobb och hjärngympa. Sigge åt bäst när han jobbade för maten. Kör en kvarts lydnad och belöna med mat. Nyttigt och roligt. Mina voffar äter hemlagad mat, revben, märgben, kycklingvingar och inälvor. Allt rått. Dom är lagom i hullet.
Lycka till
Mia o vofarna
P.S.
Trevlig valborg.
D.S.

Löparfantasten sa...

Hej!
Tack för bra råd.
Nu äter Alice bra av sin mat har bytt för ett tag sedan så nu får hon hälften vuxen torrfoder och hälfter valp foder och hon har lagt på sig så hon ser inte så spinkig ut längre.
Vad duktig du är som fixar egen mat till dom och klipper dom!
Hoppas ni hade en härlig valborg och att helgen är bra. Vi har precis gått en mil Alice, jag och husse.
Skönt.
Voff voff från Pernilla Och Alice