fredag 25 april 2008

J&%&#&&LA blåsa

Dagens långpass gick åt skogen. Solen sken, de korta tightsen var på likaså vätskebältet. Marsipan som energi påfyllning var också med i vätskebältet. Allt var som upplagt för ett härligt pass om det inte vore för blåsan på stortån!!!
Efter ca 8km kunde jag nästan känna hur den växte ( ja jag medger att jag överdriver en aningens). Jag insåg att jag kanske skulle få göra om långpasset till ett kortare för att inte äventyra en söndertrasad tå. Planerade 27km blev till 13km. Precis när jag hade bestämt mig för att ändra plan så sprang jag ihop med en vän som också tränare inför marathon, hon var ute och sprang på lunchen. Hon var på väg mot motsatt håll. Jag hakade på henne och tänkte att jag åker kommunalt hem sen. Det var lyckat för då kunde jag avsluta mitt misslyckade pass med en rejäl tempo ökning, vännen sprang snabbare än jag (vilken iofs är lätt) så det var bara att haka på i snabb takt uppför västerbron och längs norrmälarstrand. I höjd med Kungsholms torg hoppade jag av och tog bussen hem. Väl hemma åkte nålen fram och blåsan som nu var större punkterades och gammal hud klipptes bort. Så nu hoppas jag och tror att tån är fit for fight för en morgon runda på söndag ca 15-17km långt.

Imorgon får vi hålla tummarna för att det blir soligt för vi ska till landet och plocka pinnar.

Inga kommentarer: