torsdag 24 april 2008

Alice deppar

Alice är inte glad idag, hon har ett sår på ena trampdynan den som är högt uppe på tassen, som ett litet skrapsår. Igår kväll slickade hon frenetiskt på tassen men jag kunde inte hitta något fel. Satte på henne tratten så att hon inte skulle slicka sönder sig under natten. Idag så hittade jag såret. Innan jag såg att det var ett sår så var vi på promis längs Årsta viken, Alice gick mycket lös idag också och det gick hur bra som helst. Vi träffade Griffon killarna två underbart söta hundar. En sån skulle jag vilja ha....

Hemma igen så såg jag såret. Tvättade rent det och nu är det tratt som gäller och Alice tycker så synd om sig själv. Piper och gnäller. Men såret är litet och borde läka snabbt om det inte blir smutsigt. Jag har försökt sätta på bandage när vi är ute men hon vägrar gå och sliter av sig det. Nu på sista promenaden så tejpade jag fast en baby socka, men det var inte poppis. Ja ja det blir nog bra snart.

Jag har ju inte varit på gymmet på evigheters evigheter och idag var det tänkt att jag skulle dit. Allt gick enligt planerna, städning och Alice promenad klarades av på förmiddagen och vid två tiden var det jag som packade väskan och gav mig iväg. Då när jag var halvvägs dit ringer telefonen, det var Hs ena lärare. Strul i skolan, fast ingen skolsak. Så det blev inget gymmande var tvungen att lösa Hs problem.

Imorgon väntar ett långpass på minst 20km. Ska bli härligt.
Fotbollsträning väntar sen.

Inga kommentarer: